خلاصه جلسه ۳۳

 

ادامه هفتمین علت مستقیم بیماری : حسد و چشم زخم

  • بیماری‌ای که از سنخ چشم زخم است باید از همان سنخ (پرتو یا رقیه یا ذکر و . ) درمان شود
  • وقتی فرزندان جعفر طیار را به پیامبر وارد کردند ایشان فرمودند که اینان چرا اینقدر ضعیف هستند و گفته شد که ایشان زود چشم می‌خورند
  • سُقم: بیماری که دوام داشته باشد
  • بیماری چشم زخم بلافاصله بعد از چشم زدن محقق می‌شود. زود اتفاق می‌اُفتد
  • بیماری‌هایی که منشا چشم زخم است خطرناک است و ممکن است منجر به مرگ شود
  • حدیث ا ز رسول خدا ص: رُقیِّه نیست مگر بر سه چیز:۱-مار گزیدگی یا عقرب گزیدگی یا موارد گزیدگی  ۲-چشم زخم ۳-خونریزی که بند نمی‌آید
  • رقیه: یه جور دعایی که کلمه رقیه درآن هست. (مثل: ارقیک یا بسم الله ارقیک و .
  • پلاکت خون هست که موجب بد آمدن خونریزی هست و اگر تعداد پلاکت خون کم باشد خون انعقاد نیافته و بند نمی‌آید
  • احتمال هست که رابطه‌ای بین چشم‌زخم و بیماری خونی باشد.
  • احتمال دارد که رابطه‌ای بین چشم زخم و ضعف بدن باشد(بخاطر روایات پسران جعفر طیار که گفته شد اینها زود چشم می‌خورند)
  • احتمال دارد که رابطه‌ای بین چشم زخم و بیماری‌هایی که منجر به مرگ می‌شود باشد
  • روایت: دنیا پست است . چگونه پست نباشد درحالی که بهترین خلط آن خون است و در بهترین حالت خون ممکن است منجر به مرگ شد (قریب به مضمون)
  • احتمال است که رابطه ای بین بیماری های ناگهانی و چشم زخم باشد.
  • نکته: مثلا ممکن است کسی بگوید مدت‌هاست مریض نشدم  با این کلمه چشم بخورد و زود مریش شود
  • احتمال دارد که رابطه بین میگرن و چشم زخم باشد (تب یا سردرد)
  • فرض است که دعاهای پناه بردن به خدا در دفع چشم زخم مؤثر باشد (دعاهای رایج، پناه بردن نفس و همسر و پدر و مادر و دیگران از شر موارد متفاوت).  معروف آن ماشالله لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم (سه مرتبه) که بیشتر برای چشم زننده است ولی برای چشم خورنده هم ممکن است مفید باشد. نام خدا بردن مفید است
  • فرض است که یکی از موارد دفع چشم زخم سوره حمد و موذتین باشد
  • فرض است که چشم زخم به شخص خواب یا غافل سریعتر رخ میدهد تا انسان آگاه و هوشیار و اثر آن زودتر است. روایت هست که برای خواب مواردی را رعایت کنیم. معلوم است که انسان درحال خواب در معرض ضعف بیشتر است.
  • نکته: انسان غافل و خواب که متوجه نیست در معرض آسیب بیشتری است نسبت به انسان هوشیار
  • چشم زخم موج و پرتویی هست از چشم شخص چشم زننده(شاید تخلیه انرژی و الکتریسیته)
  • فرض است که اثر چشم زخم در بدن میماند و اثر آن مادی هست. و قابل لمس و درک و شهود است. حتی بعد از مرگ هم میتوان اثر آن را دید و از بین نمیرود. با دعا چشم زخم از بدن خارج می‌شود پس معلوم می‌شود که چیزی وارد بدن شده است که با دعا میخواهیم آن را خارج نماییم.
  • فرض است که هم چشم انسان و هم چشم جن می‌تواند به انسان چشم بزند
  • فرض است که بیماری چشم زخم بیماری سخت و درمان سخت است و باید سریع آن را درمان کرد زیرا ممکن است بر قضا سبقت بگیرد و بمیرد.
  • سوال کسی که کور است می‌تواند چشم بزند: در چشم زخم نَفْس تأثیر دارد و ممکن است این انرژی از نفس و مغز او ساتع شود. فکر هم می‌تواند فرکانس تولید نماید.(وقتی از چیزی خوشش بیاید یا به آن حسرت بخورد یا بشنود از موفقیت کسی)
  • البته چشم قابلیت ساتع کردن انرژی شدید را دارد.
  • روایت: حرمت حسد از امت رسول خدا ص رفع شده مگر اینکه بر زبان جاری نماید.(وقتی بر زبان جاری کرد این برای آن شخص ثبت می‌شود وگرنه اگر در دل و مغز باشد اثر ثبتی برای شخص ندارد)
  • با حسد نَفْس تنگ می‌شود
  • اگر به زبان جاری شود و در دل عبور کند و آرزو کرده باشد که این نعمت از انسان سلب شود می‌شود حسد وگرنه در سطح خفیف بوده و اثر کمتر خواهد داشت و آن را چشم زخم می‌نامند
  • زمانیکه که بر زبان جاری کند تأثیر آن می‌شود حتمی
  • روایت: مردم نگویند به چیزی که چقدر خوب یا خوشبحالت» مگر اینکه روزگار برای آن شیء روز بدی پنهان می‌کند. در این حدیث تکیه بر قول و سخن است، پس جاری شدن بر زبان خیلی مهم است.
  • پرتو از چشم ساتع و به بدن نفر مقابل وارد می‌شود و این پرتو که اسابت می‌کند مادی است. در روایت کلمه اسابت آورده شده است. پس مادی است که مانند گلوله اسابت کردنی است.
  • اگر چشم و زبان هردو باهم فرکانس ساتع کند پس آسیب به نفر مقابل حتمی است.(حسد به همراه چشم زخم که بر زبان و چشم و قلب و دل جاری شود)

 

هشتمین عامل بیماری: حسد

  • حسد: آرزو کردن سلب نعمت
  • حسد تیغ دولبه است. زیرا هم نفر حسود و هم نفر حسادت ورزیده شده آسیب می‌بینند. اول خود شخص آسیب می‌زند و بعد به نفر مقابل.
  • در چشم زخم که مقدمه حسد است، فقط نفر چشم خورده آسیب می‌بیند
  • اولین کاری که حسد می‌کند: عصبانی شدن شخص حسود.
  • روایت: حسود به قضا و قدر ناراحت و غضبناک و عصبانی است
  • دومین اثر حسادت: هَّم و غَم می‌آورد  و همواره اینچنین است و راحتی او سلب می‌شود
  • روایت: حسود راحتی ندارد
  • سومین اثر: زندگی حسود مکدر و تاریک میکند(دلتنگ و فشار نفس)
  • روایت:  از حسد دوری کنید که بر خود شخص هم ضرر دارد
  • حسد بدن شخص را می‌خورد و نابود می‌کند
  • روایت: سلامتی بدن از کم حسودی کردن است.
  • در آموزه ها آمده که به بالاتر از خودت نگاه نکن و به کمتر از خودت نگاه کن
  • روایت از امام علی ع: حسد بدن را بیمار میکند(بیماری سنگین و مزمن و سخت)
  • روایت از امام علی ع: حسد چیزی جز ضرر و غضب و ضعیف شدن قلب و بیماری بدن و ندارد. بدترین چیزی که قلب انسان تجربه می‌کند حسد است.
  • حسد هم قلب را بیمار می‌کند و هم بدن را بیماری می‌کند.
  • روایت: حسد سبب قلب درد است. پس شاید بیماری‌های قلبی معلول حسد است.
  • تجربه آقای تبریزیان: کسانی که خیلی به فکر داشته های دیگران اند به بیماری قلبی دچار می‌شوند.
  •  

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها