خلاصه جلسه 27

ادامه علت پنجم مستقیم ابتلا به بیماری : شیطان

این که شیطان چیست احتمالاتی مطرح هست که بیان می‌شود

  1. موجود کوچکی که تک سلولی است بنام باکتری که امروزه شناخته شده است و مویدات و شواهدات زیادی دارد که علم امروز هم آن را به اثبات رسانده است
  2. شیطان موجود بزرگی است که سلول‌های آن به هم نچسبیده‌اند(رقیق) و همانند انسان از سلول‌هایی ساخته شده است (ترکیبی از توده‌های سلولی)- سلول‌هایشان همانند ابر است که باهم ارتباط دارد ولی به هم چسبیده نیستند.
  3. قرآن: خداوند فرموده است که شیطان از جن است و جن از  "مارج من نار" است. مارج را آتش بدون دود معنا کرده اند. مانند آتش صاعقه. در حقیقت آتش صاعقه از الکترون‌های با بار منفی هست (شاید اشعه بتا)-یعنی شیطان میتواند توده الکترون باشد
    • نیروهای فاز  هم ممکن است نیروی ملائکه باشد
    • قرآن: شیطان می‌گوید: ما  آسمان را لمس کردیم و یافتیم که آسمان پر از سرباز و شهاب سنگ است
    • پس توده بار منفی و اشعه بتا میتواند به آسمان برود  و آن را لمس کند و بفهمد که آن پر از شهاب سنگ است و سرباز است
  4. خداوند در معده آتش خلق کرده است و آن که در معده است همان اسید است و اسید همانند آتش موارد را میسوزاند و اگر یک کاغذ را در اسید بگذارند خاکستر می‌شود و احتمال دارد که بگوییم شیطان یک موجود اسیدی است
    • روایت: آتیش در معده است و اگر این آتیش نبود غذا سوخت و ساز نمی‌شد
  5. شیطان از جنس امواج است و از انواع آلفا و بتا و الکترومغناطیسی است و این امواج روی انسان تأثیر می‌گذارد
  6. شیطان انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها موجودات ریز است(مورد اول) و بعضی بزرگ‌تر و همانی که در شماره دوم گفته شد
  7. ابلیس بر انسان ها شیطانی مسلط کرده است که اسم آن "مُتِکَوِن" است و به هر شکلی که بخواده به نزد مردم می‌آید. می‌تواند در شکل درشت هیکل و میتواند به حجم کوچک به مردم ظاهر شود(مار یا ه یا هر چیز دیگر)
    • روایت :  با سه پشت به ابیلیس می‌رسد: حام بن حیم بن لاقیس بن ابلیس
    • روایت: آمد نزد پیامبر  و ایشان را مشاهده کرد و او موجود بزرگی بود و مخوف بود
    • روایت: غذایی که اسم خدا بر آن آورده نشود شیطان میتواند از آن بخورد
    • روایت: شیطان دوتاست ۱- جن ۲- انس
    • روایت: جن انواع مختلفی دارد که یک نوع آن در هوا پرواز میکند و نوع دیگر مانند ات است و نوعی است که مانند انسان است و اینها حساب و کتاب دارند
    • روایت: شیطان تخم میگذارد و جوجه برایش بوجود می‌آید
  8. یک احتمال این است که بگوییم جسمیت شیطان را قبول نکنیم (درست نیست ولی در عموم گفته می‌شود). شیطان جس م ندارد اما یاوران او جسم دارند.
    • روایت: ابلیس یار دارد که نام آن "تَمریح" است که وقتی شب میشود شرق و غرب را پر میکند.
    • روایت: اگر پاسی از شب خوابیدی بعد از آن از خانه خارج نشو زیرا خداوند جنبندگانی دارد که به آنچه امر میشود انجام می‌شود
    • روایت: ابلیس شیطانی دارد بنام "هَذا" و وقتی شب میشود شرق و غرب را پُر میکند
  9. همه این موارد که به انسان آسیب میرساند یک نقطه فرمان دارند که آن ابلیس است و این ذریه او و موارد ناشی شده از او انواع مختلف دارد و خود ابلیس در مکان دیگری مسکن گزیده باشد و وقت آزاد دارد

نکته ها:

  • هنوز نتواسته ایم حقیقت شیطان را بفهمیم اما صرفا آگاهی بیشتری پیدا کردیم.
  • گفته می‌شود که ابلیس تشکلیلاتی و کاخ دارد و مسکن او در آسمان است و این مواردی که در زمین دیده میشود ذریه اوست
  • دشمنی انسان و مار و شیطان صرفا از نوع معنوی نیست و در امور ماده هم همینطور است: حیات انسان در تضعیف میکروب است و برعکس
  • شیطان سبب بیماری بعضی انبیاء شده است و در قرآن خداوند از قول حضرت ایوبفرموده: حضرت ایوب: شیطان من را خسته کرد. پس شیطان می‌تواند انسان را بیمار کند.
  • شیطان بر بدن انسان بطور کلی  تسلط دارد .قرآن: وقتی قرآن می‌خوانید به خدا از شر شیطان پناه ببرید و او تسلطی ندارد بر کسی که ایمان دارند و بر پروردگارشان توکل نمایند. تسلط شیطان بر کسی است که او را ویل خود میدانند و به او ایمان دارند و ایشان مشرک اند
  • روایت: نسبت به مومن شیطان فقط به بدن او مسلط میشود و تسلطی بر دین آنها ندارد و تسلط پیدا کرد بر ایوب و چهره اورا زشت کرد ولی بر دین او مسلط نشد
  • شیطان بر کسانیکه اورا ولی خود قرار دادند هم بر بدن و هم بر دین ایشان تسلط دارد ولی نسبت به مومن فقط بر بدن او است و بر دین او تسلط ندارد(سند حدیث قوی است)
  • روایت: خداوند مومن را به هر بلایی مبتلا میکند و اورا به هر نحو مردنی ولی اورا به بی عقلی مبتلا نمی‌کند. آیا حضرت ایوب را نمی‌بینی که ابلیس چگونه بر بدن و فرزندان او (بعنی سبب مرگ فرزندان ایوب) اموال و بر همه چیز او مسلط شده ولی بر دین او مسلط نشد
  • شیاطین ذریه ابلیس است و  ابلیس در آسمان است و کاخ دارد و تشکیلات دارد
  • بنظر تبریزیان هستی از یک سنخ است چیزی بنام مجرد وجود ندارد . وجود ندارد چیزی که نه محکوم به زمان و نه محکوم به مکان باشد. حتی رو ح مجرد نیست و تمام هستی از یک سنخ و یک کلمه است  و آن فرمایش خداست که وقتی به شی‌ای اراده نماید به او میگوید کن فی - تمام هستی همان کلمه کن است و چرا خداوند فرموده کلمه زیرا آن کلمه حقیقت آن موج است تمام هستی حقیقت از نوع موجی دارد و تفاوت اشیاء باهم در تفاوت فرکانس‌ها هست و این فرکانس‌ها درتفاوت اندازه طول موج است.سنگ گلیه را با لیزر درمان می‌کنند و نکته: امواج و سنگ از یک سنخ است و تفاوت در نوع امواج و فرکانس‌ آن است. موجودات از مولکول است  و تمام موجودات و مولکولها و سلول ها و موارد دیگر از اتم است و اتم 99.999999999999999  (9 را تا بینهایت ادامه دهیم)خالی است و هیچ چیزی نیست(الکترون و پروتون دارد) و هیچ چیزی نیست. قرآن: علی کل شیء ما خلاء الله باطل(همه چیز غیر خدا باطل است و هیچ چیزی نیست). ما فکر میکنیم که روح و ملائکه مجرد است و بنظر ایشان اینها تفاوتشان در فرکانس آنها است. 
  • روایت از رسول خدا ص: همانگونه که اجر بر ما مضاعف هستند بلا ها هم برای ما مضاعف می‌شود. پیامبر به ذات الجنب است و این بیماری یک التهاب است در داخل ققسه سینه در دیافراگم یا پرده اطراف شش، پیامبر فرمود که خداوند این ذات الجنب را بر من مسلط نیمکند و این از همزات شیطان است.
  • درد ها هم از شیطان است. امام می‌فرماید که شیطان سبب درد می‌شود
  • خمر درمان نیست و در حقیقت انسان به خمر مجبور نمی‌شود

 

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها